Köpvillkor

Villkor och information gällande Båtmagneten webbshop!
  1. Bekräftelse via KLARNA Checkout
    Vid betalning KLARNA faktura så aktiveras ej detta hos KLARNA fören godkännande har givits även för Båtmagnetens Faktura/Kvitto. se nedan punk. 4-5.
  2. Automatisk bekräftelse från webbshop
  3. Kontakt tas med kund för att säkerställa lager, pris, fraktkostnad, leveransbesked
  4. Vi ordnar ny Faktura/Kvitto från vår fysiska butik. Fakturan regleras mot vald betalningsmetod. (Vilket även står skrivet på nya fakturan). Så fort pengar inkommer från vald betalmetod så regleras fakturan direkt, skall alltså ej betalas dubbelt. På faktura står även eventuell handpenning på kapitalvaror. På fakturan står även eventuell frakt samt leveransadress, datum mm. Webbshopen är ej integrerad med vår fysiska butiks kund/produkt/lager/ekonomi. Därav krävs i dagsläget att vi för över webbshopens försäljning till den fysiska butikens system.
  5. Vi inväntar sedan godkännande från kund av Båtmagnetens nya faktura/kvitto. (Främst då för fraktkostnad och leveransbesked.)
  6. Efter godkännande av faktura/kvitto så görs Plocklista/beställning av varor. (Bl.a. varor som ej finns i lager. t.ex. Båtmotor, reservdelar Tohatsu, Båttrailer mm).
  7. Så fort Produkten har inkommit så tar vi kontakt för hämtning/leverans/kvittens.
  8. Frakt på mindre paket 0-5kg skickas med frakt/hanterings kostnad på 79.00kr inkl. moms. Vi har tyvärr ej möjlighet till vikt spec. på varje produkt).
  9. Frakt på varor över 5kg debiteras total fraktkostnad separat, efter godkännande av kund (debitering enligt Postnords prislista.)(Vi försöker alltid tillsammans med kund finna bästa lösningen).

  10. Företagsuppgifter:
    Båtmagneten AB Organisationsnummer 556693-0466
    Fagerdala vägen 11
    139 52 VÄRMDÖ
    E-post: info@batmagneten.se
    Tel: 08-571 685 70. Sms: 070-536 86 48.

  11. Kundservice och tillgänglighet
    Båtmagneten svarar på frågor via e-post inom 48 timmar från det att förfrågningen mottagits*. Om vi ej har tillgång till svar, t.ex. leveransbesked mm. Så hör vi ändå av oss för att berätta att ett svar är på gång.* (Gäller endast förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar och under vardagar, svaret skall vara personligt).
  12. Konsumentens rätt till hjälp
    Som kund hos Båtmagneten kan ni alltid komma i kontakt direkt med en säljare som jobbar i butiken. För att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. 
  13. Produkter och totalkostnader
    Båtmagnetens webbsida säljer i första hand varor inom båt, motor, trailer och reservdelar för dessa grupper. Alla priser är inkl. moms. men exklusive total fraktkostnad. (se punkt 8-9). Ett större utbud av Båttillbehör går även att beställa genom vår länk till www.batmagneten.watski.se Vi reserverar oss för eventuella fel i text, lager och priser som visas i vår hemsida.
  14. Leverans
    Varor som finns i hemma i Båtmagnetens fysiska butiks lager skickas normalt inom 1-3 dagar. Varor som finns hos våra leverantörers lager skickas normalt inom 2-8 dagar. Vid varor som måste beställas hos tillverkare i andra länder så måste vi återkomma kring leveranstid. Vi tar alltid kontakt för att få ett godkännande innan dess kan köp alltid hävas! Vi har i dagsläget bristfällig uppdatering kring webbshopens lager saldon. Ring/sms eller maila oss gärna. (Snabba svar)
  15. Häva ett köp/ångra ett köp
    Det går alltid att häva ett köp tills dess att faktura från Båtmagneten har godkänts från kund. (Se punkt 4-5). Om leverans tid fördröjs med 14 dagar så kan även då köp hävas. om inte nytt datum har godkänts av kund. Vi har 14 dagars öppet köp på obrutna förpackningar.*För returer som godkänns så får kund betala eventuell returfrakt på varor som ej fanns i vårt egna fysiska lager.  *OBS: ej returrätt/ångerrätt/öppetköp/häva ett köp på beställda eller reserverade båtar, motorer, båtvagnar, trailers, släpvagnar samt beställda motorreservdelar. Ej heller på köp av batterier, kapade produkter. ”testade” elprodukter.
  16. Handpenning 
    En handpenning på ca 20% skall betalas om så står på Båtmagnetens faktura/kvitto. (se punkt 4-5). Om kund har betalt in hela köp summan med kort eller KLARNA Faktura etc. så ses 20% utgöra en handpenning. Den säkerställer att kund verkligen måste hämta ut beställd produkt. som t.ex. en båt, båtmotor, trailer. dyra kapital varor. Handpenning motsvarar den kostnad som Båtmagneten drabbas av då returrätt ej finns för tex. Båtar och motorer. Handpenning kan ej återfås, då den ses som kostnad för varor som Båtmagneten ej får returnera utan stora retur avdrag. Om kund lyckats häva betalning mot KLARNA så kommer Båtmagneten kräva 20% i kostnadsersättning av kund. 
  17. Vid frågor kontaktas butiken:
    E-post: info@batmagneten.se
    Tel: 08-571 685 70. samt sms 070 536 86 48.
  18. Länk till båttillbehör WATSKI ”SHIP TO STORE”
    Vid länkning över till   www.batmagneten.watski.se så gäller andra villkor. Vi presenterar där visning av vad som finns tillgängligt i vår fysiska butik, samt webblager. Snabba leveranser till vår butik. Välkommen till en Värld full av båttillbehör.
  19. Övriga Leverantörer som vi samarbetar med
    Vi är återförsäljare för de flesta kända märkena inom båttillbehör mm.
    Watski, Plastimo, Navinordic, Garmin, Raymarine, Jan Comstedt, Isotherm, Sleipner, Hempel, International, Lefant, Press & Son, Liros mfl.
    Vi har och kan ta hem servicedelar  från Tohatsu, Volvo, Mercruiser, Mercury mfl.

Vår fysiska butik har under säsong öppet alla dagar. 

Vi har ett stort utbud av Båttillbehör, GPS, Båt, motor, trailer. båttillbehör.
Vi är ett företag med hög servicegrad och trevligt bemötande.
Välkommen önskar Lars Ter-Borch med Personal.