Leveransvillkor och information för Båtmagneten-webbshop!
Hur det steg för steg kan se ut gällande frakt och retur.
1:
Bekräftelse från KLARNA checkout. (KLARNA)
Betalning kontokort/Swish/Faktura reserveras hos KLARNA
2:
Bekräftelse och svarsmail från Båtmagneten!
När du handlar hos oss kommer följande svar:
Steg 1 av 2 steg för ditt köp hos båtmagneten.
Beställningen har reserverats hos KLARNA.
3:
Köp kan annulleras om något av punkter ej uppfylls:
a) Om vi ej kan leverera produkten som beställts.
b) Om priset ej längre stämmer med priset som angivits i
samband med beställningen.
c) Om information ej stämmer om produkten vid beställningen.
4:
Statusuppdateringar kommer att skickas då status ändras:
Tex: order mottagen, under hantering, färdig, annullerad mm.
5:
Informations-mail kring ditt köp i väntan på att köpet slutförts:
Vi behandlar din order!
Din order bokas nu upp i butiken eller hos grossisten/Leverantören.
Och är inom kort på väg. Normalt 1-7 arbetsdagar.
Vi kontaktar om leveranstiden blir längre.
Vi kontaktar dig om vald frakt behöver ändras och fraktkostnaden .
Vi återkommer så fort allt är säkrat och ditt köp även har slutförts
och vi har aktiverat KLARNA reservationen.
Kort/Swish/faktura. (Steg 2 av 2)
Tills dess har vi rätt att annullera ditt köp om varan ej går att få tag i eller
om priset eller information kring varan ej stämmer.
6:
Information om att ditt köp är slutfört och klart!
STEG 2 (av 2) Nu är allt packat och aktiverat!
Tack för ditt köp hos Båtmagneten!
Ditt köp har nu slutförts Steg 2 av 2 och aktiverats hos KLARNA
Kvitto av köp medföljer leveransen. (KLARNA följesedel-kvitto)
Din order är packad och frakt är bokad.
Eller klar att hämta i butik om det är valt.
7:
Kundservice och tillgänglighet:
Båtmagneten svarar på frågor via e-post inom 48 timmar från det att förfrågningen mottagits*.
* (Gäller endast förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar och under vardagar.
8:
Lager/Webblager:
Webblager: Produkten finns hos grossist. Eller i vår butik på Värmdö.
Kontakta oss för lagersaldo: Produkten har inget lagersaldo hos grossisten.
Hör av er till Båtmagneten! Vi kan ändå ha produkten fysiskt i butiken på VÄRMDÖ.
Eller hos vår “systerbutik” ute på Bullandö Marina (Bullandö Handel)
9:
Frakter/Fraktsätt:
Vi använder oss av Frakt-tjänst företaget ShipLink som ger oss en
helhetslösning för alla typer av frakter. Val av fraktbolag sker automatiskt.
DHL, PostNord eller DSV mfl. Beroende på storlek av frakten, destination mm.
Nedan presenteras olika val av frakter som webb-shopen har:
A)
Frakt under 5kg - Ombud - 99kr.
B)
Frakt under 5kg - Hemleverans - 200kr.
C)
Frakt under 5kg - Företagspaket - 220kr.
D)
Upphämtning hos Båtmagneten (VÄRMDÖ) 0kr.
E)
Upphämtning hos Bullandö Handel (Bullandö Marina) 49kr.
F)
Frakt över 5kg - Frakt/Fraktsätt debiteras separat efter godkännande.
(betalning reserveras hos KLARNA)
G)
Frakt - Större paket - Fast kostnad 225kr Tex Bränsletankar mm.
H)
Farligt Gods - Begränsad mängd farligt gods - 200 kr.
Gäller tex: Grundfärg, bottenfärg, lacker mm.
I)
Varukorgen innehåller farligt/Explosivt gods - Måste Hämtas i butik 0 kr.
Tex: Nödraketer, Aceton, härdare, Gasol mm. Får ej skickas till kund.
OBS vi tar inte emot nödraketer från kunder.
J)
Frakt över 5kg - Stora paket - NETTO- Frakt debiteras separat efter godkännande.
Vi har i dagsläget inte vikter på alla produkter, varvid vi manuellt får väga.
Vi kontaktar kund för fraktalternativ och kostnad.
Tex Ankarspel, ankare, livflotte mm.
K)
Specialfrakt - NETTO-Frakt debiteras separat efter godkännande.
Vi kontaktar kund för fraktalternativ och kostnad.
Tex Båt, motor, trailer.
10:
Transportskador:
Båtmagneten ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort under leverans till dig som kund. Om du upptäcker en skada på försändelsen så behövs en reklamation göras inom skälig tid, senast 2 veckor.
Det är viktigt att kontrollera försändelsen vid mottagandet för eventuella transportskador. Reklamation av skadat gods ska ske via info@batmagneten.se. (även utlämnings-stället)
Tänk på att spara på allt emballage och produktens förpackning vid skada.
När du som kund sänder varan i retur till oss ligger ansvaret hos dig att försäkra att försändelsen når oss i gott skick.
11:
Häva ett köp/ångra ett köp/Reklamation:
14 dagars öppet köp på obrutna förpackningar gäller*.
* Ej returrätt/ångerrätt/öppet köp/häva ett köp på beställda eller reserverade båtar, motorer, båtvagnar, trailers, släpvagnar samt beställda motor/trailer-reservdelar & tillbehör, Terhi/kimple reservdelar & tillbehör, specialbeställda varor som ej finns i vårt sortiment. Ej heller retur av batterier, kapade produkter ( beställda varor sålda per vikt/längd). ”testade” elprodukter.
Vid retur av en order ska kunden kontakta info@batmagneten.se via mail, samt godkännande med instruktioner.
Båtmagneten ordnar en returfraktsedel, retur bekostar returen! Så vida det ej är en reklamation.
Vid eventuell reklamation så vill vi få vetskap om det snarast då det upptäckts. (dagar ej månader.)
Vi är medlemmar i SWEBOAT och följer alltid ARN´s beslut om eventuell tvist skulle uppstå.
12:
Finansiering/Betalsätt:
Webshopen använder sig av KLARNA CHECKOUT.
Kortbetalning/Swish eller mot faktura.
Det går även bra att betala i butiken.
Företagsuppgifter:
Båtmagneten AB
Org nummer: 556693-0466
Fagerdalavägen 11A
139 52 Värmdö